Všechna jména v tomto příběhu jsou smyšlená, osoby, firmy a události bohužel nikoliv. Pokud jste se poznali, buďte rádi, že jsem vás nejmenoval.
Tento příběh vypráví o lidech, jejich vlastnostech, postojích k práci a k důsledkům na image jejich firmy z toho plynoucí.
Našim zákazníkům zásilky posíláme, snažím se to dělat co nejdříve jak to jde, někdy to bohužel trvá déle, ale v tomto případě jsem v tom opravdu nevinně.
V dobách minulých jsme používali PPL, zajímavé bylo že jezdili v podstatě kamkoliv a kdykoliv za celkem rozumnou cenu, ale měli relativně vysokou úmrtnost zboží. Nevím jak to dělali, ale byli schopni rozflákat cca 1/3 námi odeslaných monitorů.
Tak jsme změnili dopravce. Po dlouhé úvaze jsem zvolil českou poštu. Zde začnu lidi se kterými jsem přicházel do pracovního styku bodovat – 5 propadl,3 průměr, 1 nejlepší. Sepsal jsem smlouvu ve které jsem se zavázal že jim budu dávat balíky, které oni zavezou tam kde bude třeba, vybaví mě formuláři které budu potřebovat a pošlou mi fakturu jež zaplatím.
Perfektní přístup, paní za 1.
Funguje to tak, že zavoláte na telefon který vám řeknou a ohlásíte svoz na druhý den. Trochu mě překvapovalo, že 1/2 hovorů jsem musel opakovat, neb jim blbnul telefon (volám z mobilu za 6,6 minutu a celkem mě to vadilo, po jejich telefonu mi nic není) nicméně za4 – několik svozů bylo až druhý den nebo na poslední chvíli přiletěl řidič s vyplazeným jazykem že zapoměl případně že ho poslali někde úplně jinde. řidič většinou perfektní, vzal co měl, donesl co měl a dal kam se mu řeklo za 1.
Takhle to fungovalo cca 3/4 roku. Sranda začíná nyní :
— volá paní česká pošta bla bla bla nemáte zaplacenou fakturu
++ nemám, nic jsem nedostal
— to není možné my jsme posílali
++ pohledejte my jsme nic nedostali
— aha, tady to máme, firma se odstěhovala, na českobratrské nic takového není
++ hmm, a nemyslíte že bych o tom měl něco vědět? vzhledem k tomu že tu 12 – 15 hodin denně sedím a navíc mi firma patří?
— to je divné, nám se faktura vrátila zpět jako nedoručitelná
++ hmm, zkuste reklamaci na české poště
— tak my to pošleme ještě jednou
++ ok ale pošlete to do brušperka, taky to dorazí
faktura dorazila cca po 5 dnech, zaplatil jsem ji, pobavil jsem se nad tím jak si vlastně sami vyrábějí problémy a poslílal dále.
šly další balíky a další faktury a vše bylo v pohodě.
včera mi došly poukázky, ty co jsem dostal a tak jsem šel pro další, vzal jsem starou aby nedošlo k omylu, dostal nové a začal balit balíky, tady musím uvést že složenkám nerozumím a nechci rozumět, rozdíl mezi typem 114 a 118 a 116 je mi úplně volný a nemíním se tím zabývat, tisknu tu sestavu která je na složence, proč zrovna na tu a ne na jinou je mi jedno, není to můj problém.
tisknu tedy na složenky co jsem dostal ráno zavolám o svoz, přijede borec odveze balíky pohoda.
za hodinu a půl
— volá paní česká pošta bla bla bla nemáte zaplacenou předminulou fakturu, minulou ano ale předminulou ne
++++tohle už znáte, nebudu prudit znovu
— pokud ji nezaplatíte stopneme vám svoz
++ ok pošlete fakturu zaplatíme
za další hodinu volá balík česká pošta (Balík je v tuto chvíli označení pracovníka co přenáší balíky – jiný než řidič, téměř autentický přepis rozhovoru)
— vy, nemate zaplacenou fakturu, nemůžeme vám poslat balíky přijedte si pro ně
++ dobrý den, to nepůjde, nemůžu si pro ně přijet protože musím pracovat, přijedte si pro peníze nebo dovezte balíky zpět
— no to nemužeme
++ tak moment zavolám za 20 minut.
borec těžce za 5!!
volám na obchodní paní za1, opět má řešení : zajděte na poštu tu co máte za rohem, zaplaťte a všechno bude ok.
volám balíkovi že zaplatíme ať 2 hodiny počká, posílám slečnu kopírku (slečna co pracuje v našem reprografickém studiu a zrovna měla čas) ať zaplatí a při tom pošle dopisy a pod.
neuplyne 20 minut a volá balík:
— máte špatně složenky
++ hmm a jak špatě? co je špatně? a co já s tím? tisknu na to co jsem dostal
— ja nevím, máte to na 114kách a máte to mít na 116kách ja to s tím nemůžu vzít, musíte si to přepsat
++ jak musíme přepsat? co je špatně? ty složenky používáme 3/4 roku,… tak to dovezte zpět a my to přepíšeme
— my to nikam nepovezeme, nemáme čas
++ hmm, tak to přepište
— no to teda nepřepíšu, je to 11 poukázek
++ hmm, tak počkejte, zavolám
— tak jo ale rychle tady to nesmí ležet
píčo jedna vyjebaná si celkem nahlas říkám k údivu zákazníků, debil 5 minut telefonuje na mobil za firemní prachy = 5 * 7kč = 35 kč + to že nepracoval ==> kdyby to přepsal, trvá to 10 minut a ještě by ušetřili.
no nic volám zase paní za1,
–jo, tak to vytiskněte znovu a hodte to zase na tu poštu za vás, a proč jste to vůbec tiskli na 114 ?
++ach jo ( tímto v telefonu nahrazuji slovo kurva, neb mě naučili že cizím lidem se kurva neříká) já jiné nemám a nikdy jsem neměl, kontruji zákeřnou otázkou : a proč to doposud fungovalo?
— hmm, tak to tam prosím zaneste
slečna kopírka přišla z pošty, dostala špatné složenky a šla znovu na poštu pro jiné vrátila se s jinýma a šla domů
druhý den ráno přijdu do práce a volá jiná paní pošta :
— dobrý den, já jsem tatatatata, beru agendu po tetetetee a chtělka jsem vám říct že nemáte zaplacenou fakturu
++ a víte proč ji nemáme zaplacenou ? (v tuto chvíli jsem sprostý, poněvač už zaplacená je a navíc nechápu proč mi kvůli jedné faktuře volají 2 báby) protože tam máte bordel a nenosíte nám je
— to není možné, my všechny nosíme v pořádku
++ …………… bum s telefonem
odpoledne tedy slečna kopírka odchází na poštu s poukázkama č 116, za 10 minut je zpět, oni mi to nevzali, že čísla musí být přesně v kolonkách, že oni to snímají scanerem a že by tam něco nebylo.
xxxxhodne hodne sprostých slovxxxxx přetiskuji po 3 složenky, beru je a jdu na poštu, tam je paní za okénkem která je bere a problém je vyřešen – paní má taky za1, protože ač o tom nic nevěděla a zanic nemohla dodala kouzelné slůvko nezlobte se prosím. takže v tuto chvíli je 11 našich zákaznílů co se těší na stavebnice, někde v koutě u pana Balíka leží 11 balíků a na jiné poště leží 11 složenek, to jsem fakt zvědavý jak to dají dohromady.
poučení: ne všichni na poště jsou debilové, ale stačí jeden Balík aby jste si to začali myslet
ekonomický dopad:
pošta :
++ minimálně 35 minut telefoních hovorů na mobil + jejich vnitřní hovory
++ dobrých 2-3 hodiny práce různých lidí
my :
++ zpoždění balíků cca o 2 dny (doufám, v tuto chvíli ještě pořád někde cestují)
++ 1 a 1/2 hodiny mé práce na přetisku složenek a telefonování
++ cca 701 kč provolaných na pevnou linku
to vše kvůli tomu že poštačka nedoručila fakturu na 860kč za dopravu.